گت بلاگز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل پوتین خسته از قدرت کناره گیری می کند!؟

سه منبع متفاوت به روزنامه “ایندپندنت” گفته اند پوتین در پاییز گذشته به حلقه نزدیک افراد کابینه اش دستور داده گزینه های خروج او از قدرت را بررسی کنند. &nbsp

پوتین خسته از قدرت کناره گیری می کند!؟

پوتین خسته از قدرت کناره گیری می کند!؟

عبارات مهم : روسیه

سه منبع متفاوت به روزنامه “ایندپندنت” گفته اند پوتین در پاییز گذشته به حلقه نزدیک افراد کابینه اش دستور داده گزینه های خروج او از قدرت را بررسی کنند.

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی اختصاصی به نقل از بعضی منابع سیاسی در روسیه از خستگی “ولادیمیر پوتین” و احتمال عدم شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری مارس سال آینده این کشور، خبر داده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه “ایندپندنت” بریتانیا منشتر شدن گزارشی به نقل از بعضی منابع دولتی و سیاسی در روسیه از عدم میل به ولادیمیر پوتین جهت شرکت در انتخابات ۴ ماه آینده در این کشور خبر داده هست؛ با این حال به نوشته این گزاش پوتین هر چند هم شخصا خواهان کناره گیری از قدرت باشد ولی شرایط خاص سیستم سیاسی روسیه به او این اجازه را نخواهد داد که به آسانی از هسته ای مهم قدرت بیرون برود، چون همه چیز روسیه در دو دهه گذشته به وجود او وابسته شده است است.

پوتین خسته از قدرت کناره گیری می کند!؟

بر اساس این گزارش ولی بعضی منابع در روسیه با اشاره به عدم میل به و انگیزه شخصی پوتین جهت حفظ موقعیت کنونی اش در کرملین، علت این امر را خستگی پوتین و قصد او جهت کناره گیری از قدرت اعلام کرده اند.

در حالی که بر اساس نظر سنجی ها پوتین احتمالا در انتخابات آتی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آرای عمومی را کسب خواهد کرد و جهت یک دوره ۶ ساله دیگر در کرملین باقی خواند ماند، ولی به نوشته ایندپندنت رییس جمهور روسیه با وجودی که کمتر از ۵ ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده هنوز اعلام نامزدی نکرده و این در حالی است که در انتخابات پیشین (۲۰۱۲) او ۶ ماه پیش از موعد اعلام نامزدی کرده بود.

سه منبع متفاوت به روزنامه “ایندپندنت” گفته اند پوتین در پاییز گذشته به حلقه نزدیک افراد کابینه اش دستور داده گزینه های خروج او از قدرت را بررسی کنند. &nbsp

گفتنی است پوتین از سال ۲۰۰۰ رییس جمهور روسیه هست. او بعد از اینکه دو دوره ۴ ساله را تا ۲۰۰۸ در ریاست جمهوری ماند با توجه به منع قانونی در سال ۲۰۰۸ مجبور شد دوست و رییس دفتر سابقش “دمیتری مدودف” را جهت یک دوره ۴ ساله به کرملین بفرستد و خود به پست نخست وزیری برود.

در سال ۲۰۱۲ و بعد از طی یک دوره ۴ ساله، پوتین بار دیگر اعلام نامزدی کرد و با عوض کردن قانون اساسی دوره ریاست جمهوری را به دو دوره ۶ ساله زیاد کردن داد. او هم اینک می تواند جهت یک دوره ۶ ساله دیگر – تا سال ۲۰۲۴- در کاخ کرملین بماند.

هنوز در جبهه احزاب مخالف حکومت روسیه اجماعی جهت حمایت از یک نامزد ائتلافی به دست نیامده و چشم انداز روشنی نیز جهت رسیدن به چنین اجماعی وجود ندارد.

پوتین خسته از قدرت کناره گیری می کند!؟

گمانه زنی ها راجع به حضور یا عدم حضور پوتین به وقت اعلام نامزدی او و نیز اعلام نامزدی مستقل یا حزبی او (حزب روسیه واحد) بستگی دارد. بسیاری انتظار دارند پوتین حداکثر تا میانه های ماه دسامبر جهت شرکت در انتخابات پیش رو اعلام نامزدی کند؛ همچنین هنوز مشخص نیست پوتین از چه جایگاهی – حزبی یا مستقل- جهت حضور در انتخابات آتی اعلام نامزدی کند.

برخی نیز معتقدند عدم نامزدی زودهنگام پوتین به او این اجازه را می دهد که از حملات احزاب مخالف در امان بوده و وقت کمتری جهت حمله به پوتین در اختیار احزاب و گروه های مخالف باشد.

سه منبع متفاوت به روزنامه “ایندپندنت” گفته اند پوتین در پاییز گذشته به حلقه نزدیک افراد کابینه اش دستور داده گزینه های خروج او از قدرت را بررسی کنند. &nbsp

“گلب پاولوفسکی” مشاور پیشین کرملین و رییس کنونی بنیاد “سیاست موثر” به ایندپندنت گفته است: انتخابات آتی، کمپین انتقال روسیه به دوره بعد از ولادیمیر پوتین است.

به گفته این تحلیلگر سیاسی، حلقه درونی یاران اطراف پوتین به طور جدی خواهان ادامه حضور او در منصب ریاست جمهوری هستند و نیاز آنها به پوتین بیش از نیاز پوتین به آنهاست.

پوتین خسته از قدرت کناره گیری می کند!؟

به گفته پاولوفسکی: در فردای روسیه بدون پوتین، پرسش مهم مردان سابق حلقه درونی قدرت پوتین این خواهد بود که سرنخ جریان پول از کجا می آید؟

سه منبع متفاوت به ایندپندت گفته اند پوتین پاییز سال ۲۰۱۶ قصد کناره گیری از ریاست جمهوری را داشته و به افرادی خاص در کابینه ماموریت داده تا سناریوهای متفاوت خروج او از قدرت را بررسی کنند.

یکی از این سناریوها برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه دسامبر بوده هست. سناریوی دیگر اصلاح قانون اساسی و انتقال اختیارات اجرایی رییس جمهور به یک نهاد آکادمیک معاونت ریاست جمهوری همانند نهاد ” پولیتبورو ” در اتحاد جماهیر شوروری سابق هست. این سناریو با توجه به سخت تر شدن سیاست احتمالی روسیه در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آینده نگری شده است بود ولی پیروزی غیر منتظره ترامپ در انتخابات سال گذشته اوضاع را دگرگون کرد.

اما همچنان چالش اساسی این است که چه کسی می تواند جای خالی پوتین را در عرصه سیاست و قدرت در روسیه پر کند.

بسیاری معتقدند چنین فرد دومی وجود ندارد و سیستم کنونی روسیه تا حدود زیادی یک سیستم فردی با محوریت پوتین است که در صورت خروج او از عرصه، کل سیستم به هم خواهد ریخت.

چالش کنونی روسیه مسابقه شدید و عدم اجماع باندهای قدرت در این کشور در صورت خروج پوتین از قدرت است.

همه گروه های رقیب به احتمال بسیار زیاد روی یک گزینه واحد جهت جانشینی پوتین موافقت نخواهند کرد. پوتین در دو دهه گذشته جایگاه بی بدیلی در عرصه سیاست و قدرت در روسیه پیدا کرده و همین امر مساله خروج احتمالی او از هسته مهم قدرت را بسیار پرچالش کرده است.

به نوشته ایندپندنت زیاد مصاحبه شوندگان به این روزنامه گفته اند از نظر آنها روسیه در آستانه یک بحران سیاسی عمده واقع شده است است چون از نظر آنها سیستم سیاسی کنونی فرسوده شده است و در لبه عصر تغییرات عمده ” تلو تلو” می خورد.

“والری سولووی” مورخ روسیه به ایندپندنت گفته است: آخرین باری که چنین وضعیتی را احساس کردم سال های نهایی اتحاد جماهیر شوروی بود و دلواپس کننده تر اینکه افرادی که آن دوران را از نزدیک حس کرده اند می گویند شرایط دقیقا مشابه آن دوران است.”

واژه های کلیدی: روسیه | سیاسی | پوتین | نامزدی | انتخابات | ریاست جمهوری | ولادیمیر پوتین | انتخابات ریاست جمهوری

دانلود

تصویر مربوط به دانلود پوتین خسته از قدرت کناره گیری می کند!؟

نویسنده : getblogs

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی
  • سایت خرید کتاب های خارجی
  • انتشارات کتاب خارجی
  • نمایشنامه
  • رفتن به نوار ابزار