گت بلاگز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل هشدار مشاوران ترامپ نسبت به «دام» کیم جونگ اون

“کاخ سفید با حالت تردید و نامطمئن به اعلام برنامه‌ کره شمالی جهت توقف آزمایش تسلیحات اتمی می‌نگرد و هشدار می‌دهد که رهبری این کشور می‌تواند پیش از برگزاری نشست

هشدار مشاوران ترامپ نسبت به «دام» کیم جونگ اون

هشدار مشاوران ترامپ نسبت به «دام» کیم جونگ اون

عبارات مهم : آمریکا

“کاخ سفید با حالت تردید و نامطمئن به اعلام برنامه کره شمالی جهت توقف آزمایش تسلیحات اتمی می نگرد و هشدار می دهد که رهبری این کشور می تواند پیش از برگزاری نشست با مقام های آمریکایی و کره جنوبی آنها را به دام بیندازد و جور دیگری واکنش‌ها کند.”

ایسنا نوشت:روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می آورد، «دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا در یکسری توئیت بعد از انتشار اخبار مربوط به اعلام پیونگ یانگ در زمینه توقف آزمایش های اتمی اش که جمعه عصر صورت گرفت، آن را یک پیشرفت و خبری خوب توصیف کرد. ولی پشت صحنه، اوضاع جور دیگری هست؛ مشاوران ترامپ روز شنبه هشدار دادند که بیانات کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در توقف برنامه های موشکی و اتمی زیاد بیانگر این عبارت است که علاقه ای به تعهدی براق و مستقیم جهت خلع سلاح اتمی ندارد و زیاد یک “دام” است.

اگرچه بعضی از تحلیلگران سیاست خارجی به این مساله اشاره کردند که کیم جونگ اون ولع زیادی به ایجاد یک لحن مثبت جهت دیدارش با ترامپ دارد که قرار است در آخرهای مه یا اوایل ژوئن ۲۰۱۸ انجام شود؛ ولی مشاوران ترامپ بابت این مساله کمتر مشتاق هستند. از نظر آنها، کارها و تلاش های کیم جوان با نشانه ارائه تعهدات نسبتا میانه رو است – که حتی ممکن است خیلی سریع هم عوض کردن کنند – تا این تصور را ایجاد کند که او فردی مسؤول و متمایل به سازش است.

هشدار مشاوران ترامپ نسبت به «دام» کیم جونگ اون

مشاوران ترامپ می گویند که این تردید، کار را جهت آمریکا به منظور رد درخواست های کره شمالی از نظر سیاسی سخت تر می کند. اخبار مربوط به میل به کیم جوان در توقف برنامه های موشکی و اتمی باعث شگفتی مقام های کاخ سفید شد که در انتظار صدور بیانیه ای از سوی کیم جونگ اون جهت مردم کره شمالی پیش از برگزاری نشست کیم با ترامپ بودند ولی نمی دانستند که این بیانیه قرار بود چه زمانی و چگونه صادر شود.

رسانه رسمی کره شمالی بیانیه کیم جونگ اون را در تلویزیون پخش و نسخه انگلیسی آن را نیز منتشر کرد. این دیکتاتور جوان قول داده تا میل به کشورش را از ساخت تسلیحات دور کند و به سمت ارتقای بخش اقتصادی پیش ببرد. مشاوران ترامپ این اظهارنظر را نشانه ای می دانند که نشانه از آن کم کردن تحریم های اقتصادی آمریکا و متحدانش هست. کیم جوان قرار است با مون جائه این، مدیر جمهوری کره جنوبی در روزهای آتی دیدار کند و این دیدار یک نشست اولیه پیش از دیدار با ترامپ محسوب می شود. تاریخ و مکان این دیدار با ترامپ هنوز مشخص نیست. مقام های کره جنوبی می گویند، کیم جوان میل به خود را جهت بررسی راه هایی مرتبط به آخر رسمی جنگ دو کره نشان داده هست؛ جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳ و بعد از قریب به سه سال بدون آنکه آتش بسی صریح صورت گیرد، آخر یافته است.

“کاخ سفید با حالت تردید و نامطمئن به اعلام برنامه‌ کره شمالی جهت توقف آزمایش تسلیحات اتمی می‌نگرد و هشدار می‌دهد که رهبری این کشور می‌تواند پیش از برگزاری نشست

آزمون مهم جهت ترامپ، هدایت فشارهای رقابتی متحدان آمریکا در منطقه هست؛ دولت لیبرال کره جنوبی به دنبال میانجی گری توافقی جهت کم کردن تنش در سایه نگرانی از بروز جنگ در منطقه است در حالیکه دولت محافظه کار شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، که کارها اخیر کره شمالی را بسیار مشکوکانه می نگرد، به دنبال اعمال فشار بر ترامپ جهت اطمینان حاصل کردن از حفظ منافع توکیو در هرگونه توافق نهایی هست. نخست وزیر ژاپن در سفر دو روزه اش به فلوریدا به این مساله تاکید کرد که توکیو بر گام هایی کامل، بی بازگشت و معتبر به سمت خلع سلاح اتمی میل به دارد. دولت ترامپ موضعی مشابه داشته و این مساله مطرح شده است که آیا هرگونه کوتاه آمدن در چنین توافقی در نشست با کیم جونگ اون را باید یک ناکامی و شکست دانست.

برخی از تحلیلگران در واشنگتن روز شنبه اعلام کردند که واقع گرایانه ترین راه جهت ترامپ اذعان به این مساله است که کره شمالی، بعد از سه دهه توسعه و ساخت زرادخانه خود، به دنبال از بین بردن کامل و سریع این برنامه نخواهد بود. گزینه دیگری که این تحلیلگران می گویند، اعمال محدودیت ها بر زرادخانه کره شمالی است که مشمول بر توقف برنامه با اعمال محدودیتی نظیر ترساندن است.

این گزینه به کره شمالی این اجازه را می دهد تا امنیت بعضی از سطوح تخصصی برنامه اتمی خود را حفظ کند و در عین حال، سیستم های ارسال و سوخت بمب را متوقف کند. همچنین، دو کشور باید به سمت ایجاد اعتماد زیاد که به مذاکرات جدی تر راجع به خلع سلاح کامل منجر می شود، پیش بروند. توبی دالتون، مدیر برنامه سیاستگذاری اتمی در موسسه صلح بین المللی کارنگی گفت: واقعیت این است که کره شمالی سلاح اتمی دارد و ما باید با این حقیقت روبرو شویم.

هشدار مشاوران ترامپ نسبت به «دام» کیم جونگ اون

در مارس امسال میلادی، دالتون در مقاله ای به ایجاد مانعی جهت جلوگیری از دستیابی کره شمالی به زرادخانه آماده عملیات اشاره کرده بود. وی در این مقاله نوشته بود: شکاف میان واقعیت و آنچه ما برایش برنامه ریزی می کنیم، مسئله ساز هست. براساس انتظارات، نمی توان روند نشست را تعیین کرد و ما به جایی می رسیم که الان هستیم. ایجاد مانع در مسیر برنامه کره شمالی را به این علت می توان تفسیر کرد که دولت ترامپ، کره شمالی را یک کشور اتمی می داند.

دیپلمات های ارشد آمریکا در امور آسیا چون سوزان تورنتون، دستیار موقت وزیر امور خارجه و مارک لامبرت، مدیر بخش کره حامیان سیاستی هستند که به دنبال خلع سلاح کامل هست. ولی در پی انتشار گزارش هایی راجع به حملات احتمالی نظامی علیه کره شمالی در سال گذشته میلادی، بعضی از مقام های آمریکایی به مساله مهار کره شمالی به عنوان یک استراتژی کوتاه یا میان مدت پرداختند که هدفش جلوگیری از اقدامی نظامی است.

“کاخ سفید با حالت تردید و نامطمئن به اعلام برنامه‌ کره شمالی جهت توقف آزمایش تسلیحات اتمی می‌نگرد و هشدار می‌دهد که رهبری این کشور می‌تواند پیش از برگزاری نشست

ایده اذعان آشکارای پذیرش کره شمالی به عنوان یک قدرت اتمی، همچنان یک موضع غلط است به خاص با توجه به این فرضیه که می تواند باعث بروز مسابقه تسلیحات اتمی، تشویق ژاپن و کره جنوبی جهت دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی خودشان شود. یان وولفستال، ناظر سیاست کنترل سلاح و منع گسترش در شورای امنیت ملی در دوران باراک اوباما، مدیر جمهوری سابق آمریکا گفته است که پذیرش کره شمالی به عنوان یک قدرت اتمی حتی در بازه ای محدود به این معناست که پیونگ یانگ از این توانایی استفاده و صحنه را ترک می کند. بسیاری دلواپس هستند که کیم جوان دقیقا به دنبال چه چیزی در نشست با ترامپ است.

اما مایکل آسلین، پژوهشگر آسیا در موسسه هوور می گوید: جهت آمریکا سخت است که این حقیقت را انکار کند. ما شاهد عادی شدن ظاهری روابط کره شمالی با دنیا هستیم که مشمول بر دیدار رهبری این کشور با شی جینپینگ، مدیر جمهوری چین، برنامه اش جهت دیدار با مدیر جمهوری کره جنوبی و دیدار با آبه و سپس نشست با ترامپ هست. حقیقت این است که درک افراد از این پرسشها راجع به یک برنامه همانی است که باعث شده است تا کره شمالی یک قدرت اتمی بدانند.»

هشدار مشاوران ترامپ نسبت به «دام» کیم جونگ اون

واژه های کلیدی: آمریکا | برنامه | آمریکایی | کره شمالی | کره جنوبی | کره شمالی | دولت ترامپ | برنامه ریزی | دونالد ترامپ

تصویر مربوط به دانلود هشدار مشاوران ترامپ نسبت به «دام» کیم جونگ اون

نویسنده : getblogs

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی
  • سایت خرید کتاب های خارجی
  • انتشارات کتاب خارجی
  • نمایشنامه
  • رفتن به نوار ابزار