گت بلاگز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی نحوه سرمایه گذاری در بورس ایران

bourse

بورس چیست؟

در بازار بورس، کالاهای مختلفی مورد معامله قرار می‌گیرد و بر همین اساس بازار بورس به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شود:

بورس کالا : بورس کالا ، بازار متشکل و منسجمی است که تعداد زیادی از فروشندگان، کالای خود را عرضه و کالای مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان آن بازار ، به خریداران ارائه می‌شود. در این بورس معمولا مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می‌گیرد. هر بورس کالایی را با نام کالایی که درآن معامله می‌شود می‌شناسند. مثلا بورس نفت، بورس گندم و… بورس کالا خود به بازار فیزیکی و بازار ابزار مشتقه تقسیم می‌شود.

بورس ارز: خرید و فروش پول‌های خارجی در این بورس انجام می‌شود. البته این نوع بورس در ایران فعال نیست.

بورس اوراق بهادار: در این نوع بورس دارایی‌هایی مانند سهام، اوراق مشارکت و …. مورد معامله قرار می‌گیرد.

کارگزاران :

کارگزاران به‌ عنوان نهاد واسط بین خریداران و فروشندگان به معامله می‌پردازند و در مقابل ، درصدی از ارزش ناخالص معامله را تحت عنوان کارمزد کارگزاری دریافت می‌کنند. شرکت‌های کارگزاری با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه خدماتی مانند مشاوره تخصصی، انجام خدمات سرمایه گذاری در بورس , سبدگردانی، تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری ، علاوه بر انجام معامله اوراق بهادار برای خریداران و فروشندگان می‌پردازند.

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای انجام معامله در بورس هر شخص حقیقی یا حقوقی نیاز به یک کارگزار رسمی و دریافت کد معاملاتی از آن دارد. همان‌طور که بانک به مشتریان خود شماره حساب می‌دهد و این شماره شناسه مشتری به شمار می‌آید، در بورس هم کد معاملاتی هر فرد شناسه او در بازار است.

مراحل اخذ کد معاملاتی برای فعالیت در بورس : برای شروع فعالیت در بورس اوراق بهادار، ابتدا باید کد بورسی یا کد معاملاتی داشته باشیم. برای این کار می بایست به یک کارگزاری مراجعه کنید. در ایران کارگزاری های مختلفی مجوز فعالیت دارند که از جمله بهترین کارگزاری ها می توان به کارگزاری مفید , کارگزاری آگاه , کارگزاری آبان , کارگزاری آپادانا و کارگزاری تدبیرگران فردا اشاره کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از خدمات کارگزاری آگاه و کارگزاری مفید استفاده کنید. برای ثبت نام و دریافت کد معاملاتی ابتدا می بایست به سایت این کارگزاری ها مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنید. پس از آن کارگزاری طی تماسی با شما جهت تحویل حضوری مدارک فیزیکی شامل کارت ملی , شناسنامه و مدرک تحصیلی دعوت به عمل می آورد. به طور معمول , ظرف یک هفته حساب کاربری شما فعال خواهد شد و شما می توانید پس از آن رسما فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کنید. از آن جایی که بیش از ۵۶۰ شرکت در بازار بورس تهران پذیرفته شده اند , انتخاب یک نماد , آن هم برای یک مبتدی کاری بسیار دشوار و البته پر ریسک تلقی خواهد شد.

پیشنهادات ما : 

ما برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران , از طریق وبسایت مجموعه به شما جهت یک ترید ایمن و کم ریسک یاری خواهیم رساند. بر این اساس به افراد مبتدی پیشنهاد می کنیم که حتی المقدور و تا زمان آشنایی نسبی با بازار سرمایه ترجیحا در عرضه اولیه نمادهای بورسی و صندوق های درآمد ثابت شرکت نمایند و پس از کسب تجارب لازم می توانند به دلخوه نسبت به انجام معاملات مورد نظر خود اقدام کنند.

عرضه اولیه چیست ؟ 

پس از پذیرش شرکت‌ها در بورس، فرآیند ارائه سهام این شرکت که به صورت عمومی برای اولین بار اتفاق می‌افتد را اصطلاحاً عرضه عمومی اولیه (IPO: Initial Public Offering) می‌گویند. طی این فرآیند شرکت خصوصی (سهامی خاص) به یک شرکت سهامی عام مبدل می‌شود. به طور معمول یک عرضه اولیه موفق سوددهی حداقل ۲۰ درصدی در ظرف ۴ روز کاری بورس را محقق می نماید. به عنوان مثال سهم عرضه اولیه پتروشمی پارس در ظرف چهار روز مبلغی حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سود نصیب همه شرکت کنندگان در عرضه اولیه نمود. چالش بزرگ عرضه اولیه معمولا مقدار محدود سهام تخصیص یافته به هر کد منحصر به فرد معاملاتی است و معمولا سود بالایی در بر ندارد اما چنانچه شرکت عرضه اولیه شده دارای تعداد بالای سهام باشد , معمولا سوددهی این گونه نمادها بالاست. تصویر زیر مربوط به سوددهی نماد پتروشیمی پارس در سه روز کاری است :

سرمایه گذاری در بورس

 

ما در بخش آموزش بورس وبسایت به شما مفاهیم اولیه بورس را آموزش می دهیم. در عین حال با تجزیه و تحلیل نمادهای مختلف بورسی شما را در آشنایی با مفاهیم اولیه بورس و سمت و سوی بازار سرمایه یاری خواهیم کرد.

وبسایت های مورد نیاز یک سرمایه گذار ( تریدر ) بازار سرمایه :

سامانه کدال : وبسایت کدال یا سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران بورسی یکی از پرکاربرد ترین وبسایت های بورس ایران است. در این وبسایت کلیه گزارش های مالی و ترازنامه ای شرکت ها اطلاع رسانی می شود.

وبسایت TseTmc : هسته مرکزی بورس اوراق بهادار تهران است. در این وبسایت آمار شاخص کل , شاخص هم ورزن , لیست نمادهای درج شده در بازار بورس و فرابورس و قیمت رو تابلوی معاملاتی هر سهم و همچنین تغییرات سهامداران عمده و بسیاری از اطلاعات مرتبط با نمادهای مختلف بورس در آن جا ارائه می شود. همچنین این وبسایت امکان فیلترینگ بازار را برای کاربران فراهم می کند. در بخش آموزش وبسایت پرشین بورس می توانید به فیلترهای کاربردی بورس دسترسی داشته باشید.

منبع : پرشین بورس

تصویر مربوط به دانلود نحوه سرمایه گذاری در بورس ایران

نویسنده : getblogs

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی
  • سایت خرید کتاب های خارجی
  • انتشارات کتاب خارجی
  • نمایشنامه
  • رفتن به نوار ابزار