گت بلاگز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز دسته‌بندی نشده معرفی شرکت های مسافربری قطار ایران

از اولین حضور قطار در ایران حدود ۱۴۰ سال می‌گذرد. اولین خط راه‌آهن ایران بین تهران و ری احداث شد. شبکه ریلی ایران حدود ۱۳۴۳۷ کیلومتر طول دارد و شهرهای مختلف ایران را به هم وصل می‌کند. در حال حاضر حدود ده شرکت مسافربری قطار در ایران فعالیت می‌کنند. شرکت حمل و نقل ریلی رجا، شرکت ریل ترابر سبا، شرکت قطارهای فدک، شرکت قطارهای نورالرضا، شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار، شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز، شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)، شرکت قطارهای مسافری کوثر، شرکت قطارهای مسافری مهتاب (مهتاب سیر جم) و شرکت قطاری وانیا ریل از جمله این شرکت‌ها هستند. در این نوشته قصد داریم کمی بیشتر با این شرکت‌ها و نحوه خدمات‌دهی آنها آشنا شویم. همان‌طور که می‌دانید، برای خرید بلیط قطار از علی بابا کافی است به سایت یا اپلیکیشن آن رفته و خرید خود را بدون دردسر و به صورت آنلاین انجام دهید.

 

شرکت حمل و نقل ریلی رجا

این شرکت به عنوان قدیمی‌ترین شرکت قطار مسافربری ایران شناخته می‌شود. فعالیت ۲۰ ساله رجا در زمینه توسعه و بهبود وضعیت ناوگان ریلی کشور، آن را به یکی از بهترین‌ها در حوزه حمل و نقل ریلی تبدیل کرده است. شرکت رجا یکی از معدود شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران است که قطارهای ۵ ستاره دارند. از طرفی یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در ارائه خدمات ریلی با قطارهای سریع السیر نیز به  شمار می‌رود.

قطار ۵ ستاره زندگی یکی از بهترین قطارهای شرکت رجا است. پس از آن قطارهای سیمرغ و پلور سبز بهترین کیفیت را در بین قطارهای ین شرکت دارند. قطار ریل باس ارم، قطار دو طبقه، قطار لوکس ۴ نفر، قطار دلیجان، قطار سبز، قطار پردیس، قطار طوس و قطار خلیج فارس نیز تحت مدیریت شرکت رجا به خدمات‌دهی به مسافران مشغول هستند.

 

شرکت قطارهای فدک

شرکت قطارهای فدک کار خود را با خرید ۲۰۰ واگن آلمانی آغاز کرد و با ارائه خدمات مسافربری در قطارهای ۵ ستاره، در مدت کوتاهی به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین قطارهای کشور تبدیل شد. این شرکت از ابتدای ورود به این صنعت هدف خود را توسعه خدمات ریلی در کلاس لوکس و مطابق استانداردهای جهانی عنوان کرد. در حال حاضر این شرکت در اکثر خطوط ریلی کشور به خدمات‌دهی مشغول است و شما می‌توانید بلیط‌های آن را در ۳ کلاس عادی یا اقتصادی، تجاری یا بیزنس و ویژه یا VIP به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)

این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی در زمینه حمل و نقل ریلی ایران به شمار می‌رود. شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل) در سال ۷۱ تاسیس و با ۱۰ واگن آغاز به کار کرد. در حال حاضر این شرکت بیش از ۱۳۰ واگن مسافربری دارد و سهم عمده‌ای در ارائه خدمات مسافربری در شبکه ریلی کشور دارد.

 

شرکت قطاری نورالرضا

یکی از معدود شرکت‌هایی که قطارهای لوکس با خدمات VIP دارند، شرکت قطاری نورالرضا است. این شرکت اخیرا به جمع شرکت‌های مجهز به قطارهای لوکس پیوسته و در حال حاضر امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد. قطارهای این شرکت ساخت کشور آلمان و ایتالیا است و به دلیل کیفیت خدمات به شهرت خوبی دست پیدا کرده است.

 

شرکت قطار مسافربری رعد تبریز

این شرکت در سال ۸۲ به جمع شرکت‌های مسافربری قطر ایران اضافه شد. هدف از راه‌اندازی این شرکت توسعه و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی ایران در شمال غرب کشور بود. از مشهورترین قطارهای این شرکت می‌توان به قطار سهند اشاره کرد. شرکت قطار مسافربری رعد تبریز یکی از فعال‌ترین شرکت‌های خصوصی در زمینه حمل و نقل ریلی در ایران به شمار می‌رود.

 

در این نوشته ۵ شرکت از مهم‌ترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران را معرفی کردیم. خوب است بدانید شرکت‌های قطاری وانیا ریل، مهتاب سیر جم، راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)، نورالرضا، ریل ترابر سبا، ریل سیر کوثر، جوپار و رعد تبریز زیرمجموعه هولدینگ سفیر ریل آسیا هستند، ولی فعالیت هر کدام از آن ها به طور مستقل است. شما به راحتی می‌توانید برای خرید بلیط از هر یک از شرکت‌های فوق به صورت آنلاین اقدام کنید. برای خرید بلیط قطار از علی بابا کافی‌ است پس از انتخاب مبدا و مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران روی دکمه جستجو کلیک کنید. بلافاصله لیست کاملی از قطارهای موجود به شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید قطار مورد نظر خود را بر اساس قیمت، ساعت حرکت و خدماتی که به مسافران ارائه می‌کنند، انتخاب کنید. پس از آن وارد مرحله ورود مشخصات مسافران می‌شوید و باید اطلاعات مسافران را به طور کامل وارد کنید. با ورود به بخش پرداخت وجه، می‌توانید مبلغ بلیط را به صورت آنلاین پرداخت کرده تا بلافاصله بلیط مورد نظر برای شما صادر شود. توجه داشته باشید که برای ورود به قطار باید رسید صادر شده را به صورت چاپی یا دیجیتال همراه داشته باشید تا اجازه سوار شدن به قطار به شما داده شود.

 

 

تصویر مربوط به دانلود معرفی شرکت های مسافربری قطار ایران

نویسنده : getblogs

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی
  • سایت خرید کتاب های خارجی
  • انتشارات کتاب خارجی
  • نمایشنامه
  • رفتن به نوار ابزار