گت بلاگز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز رپورتاژ آگهی چرا از بین تمام کشورهای اروپایی، باید زندگی در نروژ را انتخاب کنیم؟

چرا از بین تمام کشورهای اروپایی، باید زندگی در نروژ را انتخاب کنیم؟

چرا از بین تمام کشورهای اروپایی، باید زندگی در نروژ را انتخاب کنیم؟

نروژ در بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته و یک کشور پادشاهی متمرکز و مستقل است. آب و هوای متغیر در طول سال، زندگی در آرامش برای بازنشستگان، ساعات کاری کمتر در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و بهره مندی از تعطیلات رسمی و بسیاری مزایای دیگر زندگی در نروژ را برای افراد به یک آرمان دست یافتنی تبدیل کرده است. در کنار تمام مزایایی که زندگی در نروژ می تواند داشته باشد، باید در رابطه با معایب زندگی در نروژ نیز اطلاعاتی کسب کنید. چون قرار است یک زندگی طولانی مدت را در این کشور تجربه کنید و بهتر است با تمام زوایا، مزایا و معایب زندگی در نروژ آشنا شوید. از طرفی اطلاع از هزینه زندگی در نروژ تاثیر زیادی روی برنامه ریزی برای شیوه زندگی خواهد داشت.

 

مزایای زندگی در نروژ

یکی از مهمترین مزایای زندگی در نروژ که مهاجرت به این کشور را برای افراد بازنشسته بسیار جذاب کرده، پرداخت ماهیانه حقوق بازنشستگی ۱۰۰۰ دلار به شهروندان بالای ۶۷ سال است. از طرفی کارمندان در این کشور در طول هفته کمتر از ۳۷٫۵ ساعت کار می کنند و از ۲۵ روز مرخصی کامل نیز بهره مند خواهند شد.

بانک های نروژ سرویس های آنلاین بسیار خوبی ارائه می دهند، در نتیجه بسیاری از امور بانکی خود را به صورت کاملا آنلاین می توانید انجام دهید. این امر باعث صرفه جویی در زمان شما در طول روز شده، می توانید برای وقت خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید. مراقبت های پزشکی تقریباً در این کشور رایگان است و هزینه ای برای آن پرداخت نخواهید کرد. پس می توانید از مزایای بهداشت و درمان رایگان بهره مند شوید.

اقتصاد کشور نروژ توسعه یافته است و  این اقتصاد پویا می تواند زندگی در شرایط اقتصادی مساعد و رو به رشدی را فراهم کند. نروژ بیش از اندازه شلوغ نیست و جمعیت آن تقریباً نزدیک ۵ میلیون نفر است. بنابراین با توجه به مساحت این کشور، تراکم جمعیت پایین بوده و در نتیجه احساس آرامش خواهید داشت. محیط دلنشین و سرسبز نروژ، باعث شده تا این کشور محل بسیار خوبی برای زندگی افراد بازنشسته و افرادی باشد که در حال گذراندن دوران استراحت پس از کار هستند.

کشور نروژ امروزه در بسیاری از صنایع پیشرو، موفق عمل کرده و به همین دلیل، اقتصاد موفق و رو به رشدی دارد. همین اقتصاد رو به رشد باعث شده تا مشاغلی با درآمدهای عالی، ارزش بالای ملک و مستغلات و همینطور ارزش بالای پول، همگی در کنار یکدیگر رفاه زندگی را برای ساکنان این کشور فراهم کنند. نرخ جرم و جنایت نیز در نروژ پایین تر از بسیاری کشورهای اروپایی است و در حال حاضر تنها ۴۰۰۰ زندانی در این کشور وجود دارد که در مقایسه با جمعیت نروژ، آمار پایینی است.

نرخ تورم پایین و نرخ بیکاری پایین باعث شده تا این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری بسیاری از متقاضیان ایرانی باشد. مالیات پایین در مقابل هزینه های پایین زندگی در نروژ، از جمله دیگر مزایای زندگی در این کشور خواهد بود.

چرا از بین تمام کشورهای اروپایی، باید زندگی در نروژ را انتخاب کنیم؟

معایب زندگی در نروژ

یکی از مهمترین معایب زندگی در نروژ سختی ها و دشواری های انتخاب کاری مناسب است. با وجود اینکه نرخ بیکاری در این کشور پایین است اما جمعیت باسواد این کشور باعث شده تا ارائه ویزای کاری به متقاضیان خارجی با اندکی دشواری همراه باشد. به این مفهوم که کشور نروژ عملاً نیازمند نیروی کار خارجی نخواهد بود و به همین دلیل در اعطای ویزای کاری، سخت گیری های خاص خود را دارد.

یکی دیگر از قوانین نروژ که به منظور اطمینان حاصل پیدا کردن از ارائه کار مشابه با کیفیت یکسان در مقایسه با نیروی کار خارجی و نیروی کار داخلی است، باعث شده تا پیدا کردن کار برای مهاجران خارجی اندکی سخت باشد. چرا که باید کیفیتی معادل با کیفیت خدماتی را ارائه کنند که شهروندان این کشور در جایگاه های مختلف شغلی ارائه می کنند.

یکی دیگر از معایب زندگی در نروژ، سختی یادگیری زبان نروژی است. از طرفی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت های نروژی معمولاً نیروهایی را استخدام می کنند که مسلط به زبان رسمی این کشور هستند. در چنین شرایطی اگر سطح زبان نروژی شما در حد مطلوبی نباشد، به سختی می توانید شغلی در شرکتهای مختلف بین المللی و رسمی این کشور اتخاد کنید. اکثر مردم نروژ، زبان انگلیسی را متوجه می شوند اما ترجیح می دهند در اداره جات دولتی خود به زبان نروژی صحبت کنند. اگر موفق به عقد قرارداد کاری با یک شرکت بین  المللی شوید که در آن به زبان انگلیسی صحبت می شود می توانید به راحتی ویزای کاری دریافت کنید و نگرانی از بابت زندگی در نروژ نخواهید داشت.

UDI سازمان مدیریت مهاجرتی کشور نروژ است که در اصل قوانین مهاجرتی این کشور را تدوین و اجرا می کند. بسیاری از افرادی که علاقه  مند مهاجرت به نروژ هستند، باید از سد موانع بسیار این سازمان عبور کنند که خود شامل ارائه اسناد و مدارک مختلفی خواهد شد و می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. این موضوع یکی از معایب اصلی مهاجرت به نروژ و زندگی در این کشور خواهد بود.

چرا از بین تمام کشورهای اروپایی، باید زندگی در نروژ را انتخاب کنیم؟

هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ به سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی یک فرد مجرد به صورت ماهانه معادل ۱۲۷۵ دلار آمریکا (بدون اجاره خانه) و هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود ۴۶۴۶ دلار آمریکا (بدون اجاره خانه) خواهد بود. میانگین هزینه زندگی در نروژ به صورت متوسط ۱۵۸٫۰۷ درصد بالاتر از ایران است و هزینه اجاره خانه نیز در نروژ به صورت میانگین ۱۲۳٫۹۸ درصد بالاتر از ایران است. بنابراین اگر برای زندگی در این کشور برنامه ریزی می کنید باید هزینه زندگی در نروژ را در کنار مزایا و معایب آن مورد ارزیابی قرار دهید.

ما برای تدوین این مقاله و ارائه اطلاعاتی که مطالعه کردید، از مقالات و مطالب جامع و کامل موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری استفاده کردیم. بنابراین اگر برای زندگی در نروژ برنامه ریزی می کنید و نیازمند مشاوره هستید، کارشناسان و وکلای خبره سروش و فردا می توانند راهنمای شما باشند کافی است با آن ها در ارتباط باشید.

تصویر مربوط به دانلود چرا از بین تمام کشورهای اروپایی، باید زندگی در نروژ را انتخاب کنیم؟

نویسنده : getblogs

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی
  • سایت خرید کتاب های خارجی
  • انتشارات کتاب خارجی
  • نمایشنامه
  • رفتن به نوار ابزار