گت بلاگز

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز دسته‌بندی نشده پاسخ عجیب روبیکا به اقدام غیر قانونی در ساخت اکانت های جعلی

 

چند وقتی است که بحث صیانت از کاربران در فضای مجازی حواشی زیادی بر پا نموده و کاربرانی که از محدود سازی فضای اینستاگرام نگران بودند به دنبال راهکاری برای جایگزین نمودن اینستاگرام می گشتند البته جایگزین کردن و استفاده از اپلیکیشن ها در فضای مجازی صورت می پذیرد زیرا تنوع هر اپلیکیشن و فضای آن ها می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد اما کمتر هتلی است که پای هتل درویشی مشهد برسد و بتوان آن را جایگزین این هتل زیبا کرد. در طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی یکی از پیشنهادات برای جایگزینی اینستاگرام، روبینو بود. اما روبینو چیست، روبینو یکی از قسمت های اپروبیکا می باشد و زمانی که کاربر وارد روبینو می شود برای آن شخص حساب تلگرام و اینستاگرام ایرانی ساخته می شود. البته جدیدا معلوم شده که روبینو حتی برای افرادی که وارد این اپ نشده اند اما طرفداران و مخاطبان زیادی در اینستاگرام دارند حساب کاربری باز کرده است و این امر سبب شد که سلبریتی ها نسبت به این کار واکنش نشان دهند و اعتراض کنند و در پی دفاع از حقوق شخصی خود بر آیند. بازیگران و فوتبالیست های زیادی در این اپ صفحه کاربری برایشان ساخته شده است که خودشان بی خبر بوده اند . این افراد در پیج های اینستاگرام خود اعلام کردند که هیچ فعالیتی در روبیکا ندارند و وارد این اپ نشده اند.

در ارتباط با این اعتراض ها روبیکا طی بیانیه ای اعلام کرد هرکسی که با نام او اکانت جعلی برایش ساخته شده با پشتیبانی تماس بگیرد و برای حذف اکانت اقدام نماید. اما بعدا این گونه اعلام نمود: ضمن احترام به عزیزانی که تاکنون مفتخر به میزبانی نبوده ایشان در پلتفرم روبیکا نبوده ایم و ایشان منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می رساند سلب شناسه کاربری بدون اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان پذیر نمی باشد، لذا روبیکا از تمامی صاحب نظران این حوزه که راهکاری جهت بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات دارند دعوت به عمل می آورد پیشنهادات خود را به ایمیل support@rubika.ir ارسال نمایند.

 

اقدام غیر قانونی از یک اپلیکیشن قانونی

یکی از دلایل پیشنهاد طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نا امن بودن حریم شخصی کاربران در اپلیکیشن های خارجی بود. در حالی که با این اقدام غیر قانونی که اپلیکیشن روبیکا که یک آپ داخلی می باشد مشخص شد نا امن بودن در نرم افزارهای ایرانی نیز اتفاق می افتد. اگر بخواهیم سری به کتاب قانون بزنیم و قانونی با این اقدام غیر قانونی برخورد کنیم باید به ماده ۷۲۴ قانون مجازات اسلامی رجوع کنیم. طبق این ماده هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد. اقدام روبیکا به گفته ی یکی از حقوقدانان مصداق جعل است و رفتار قانونی نیست، وقتی چون جنبه عمومی دارد دادستان می تواند وارد شود و اقدام به بررسی نماید.

 

واکنش روبیکا به نقص حریم شخصی

بعد از اینکه اعتراض ها نسبت به این اپلیکیشن گسترش یافت و کاربران این اقدام غیر قانونی را محکوم نمودند و همچنین خواستار توضیح درباره این حرکت روبیکا شدند این اپ جواب ناقصی را ضمن بیانیه ای اعلام کرد به این شرح که: تماس بگیرید، حذف می کنیم. کاربران می توانند برای کنترل اکانت یا حذف آن با روبیکا تماس بگیرند تا ما حسابشان را حذف کنیم. البته هتل درویشی مشهد از جمله هتل هایی است که همیشه حقوق میهمانان و مسافران خود را رعایت می‌کند و در پی ایجاد امنیت و آرامش برای آن ها است. این نرم افزار که ادعای بستر سازی ساده و به صرفه و امن را در کشور داشته است با این اقدام خود اذهان عمومی را مشوش نمود و باعث شده اعتماد به این نرم افزار دچار خدشه شود. محافظت و ایجاد امنیت در یک اپ داخلی که کاربرانش محدود به کشورش می شود کار ساده ای نبوده پس چگونه توقع می رود که اپلیکیشن هایی که مورد استفاده جهانیان است و کاربران زیادی دارد امنیت کاملی را برقرار نماید.

 

تصویر مربوط به دانلود پاسخ عجیب روبیکا به اقدام غیر قانونی در ساخت اکانت های جعلی

نویسنده : getblogs

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی
  • سایت خرید کتاب های خارجی
  • انتشارات کتاب خارجی
  • نمایشنامه
  • رفتن به نوار ابزار